Uproszczona księgowość - karta podatkowa i KPIR
Prowadzenie księgowości uproszczonej skierowane jest do małych i średnich firm. Zgodnie z obowiązującym prawem nie w każdym przypadku księgowość musi być prowadzona na zasadach ogólnych. Dotyczy to osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych, spółek partnerskie i spółdzielni socjalnych w momencie, kiedy ich przychody ze sprzedaży towarów za ubiegły rok obrotowy nie przekroczyły 2 000 000 euro.
Usługi księgowe dla małych i średnich firm obejmują:
- Prowadzenie ewidencji podatkowych
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
- Przygotowywanie rocznych deklaracji podatkowych
- Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
- Prowadzenie rejestru zakupu i rejestru sprzedaży VAT
- Sporządzanie deklaracji VAT
- Reprezentację w Urzędzie Skarbowym, a także podczas kontroli podatkowych
- Sporządzanie deklaracji ZUS i reprezentacja klienta podczas kontroli ZUS
Istnieją 3 podstawowe formy księgowości uproszczonej. Są to: karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany i książka przychodów i rozchodów. W ramach konsultacji doradzimy przy wyborze najodpowiedniejszej dla Państwa działalności.